Premiumin Huoneistopalvelut – kurkistus kulissien taakse

Premium Groupin Huoneistopalvelut huolehtii asiakkaidensa sijoitusasunnoista monen vuoden kokemuksella ja vankalla ammattitaidolla. Anne Termonen, Leona Luukkonen ja Elina Häll ovat valmiina auttamaan kaikissa vuokraukseen liittyvissä asioissa, niin pienissä kuin suurissa.

Vaikka Huoneistopalvelun päivät ovat täynnä vaihtelua ja joskus yllättäviäkin tilanteita, alkavat aamut aina tuttuun tapaan aamutoimilla. Vuokralaisten edellisenä päivänä tekemät maksut välitetään asiakkaiden tileille, mahdolliset uudet vakuudet talletetaan vakuustilille ja reskontra tarkastetaan puuttuvien vuokrien osalta.

Anne Termonen saapuu toimistolle hieman tavallista myöhemmin, sillä hän on käynyt tekemässä huoneistoremontin lopputarkastuksen asiakkaan huoneistossa.

Teemme huoneistokäyntejä erityisesti remonttien yhteydessä, esimerkiksi putkiremonttien alkukatselmuksissa, joissa osakkaan tai hänen edustajansa on oltava paikalla.

Leona Luukkonen on juuri keskustellut asiakkaansa kanssa yhden huoneiston lattioiden uusimisesta. Vuokralainen oli toivonut muovimattojen vaihtamista ja käytyään vuokralaisen lähettämät kuvat läpi, on Leona keskustellut ammattilaisen kanssa eri vaihtoehdoista ja kustannuksista.

Vuokralaiset esittävät aika ajoin erilaisia remontointitoiveita ja niitä sitten arvioidaan tilanteen mukaan. Asiakkaille on helpompaa, kun heille voi esittää valmiita vaihtoehtoja ja hintoja, jotta he voivat vain valita mieleisensä. Teemme yhteistyötä monien erilaisten ammattilaisten kanssa ja voimme tarvittaessa hankkia paikalle vaikkapa puusepän rakentamaan puisen tiskipöydän.

Anne kertoo, että vuokralaiset ottavat yhteyttä mitä erilaisimpien ongelmien takia.

Huoneiston lämpötila on liian alhainen, astianpesukoneesta vuotaa vettä, rättipatteri on kylmä, naapuri metelöi öisin, joku on hukannut avaimensa, halutaan hankkia lemmikkieläin tai toinen talon asukas on ottanut huoneiston varastokomeron omaan käyttöönsä. Joskus riittää, että vuokralaista ohjeistaan miten toimia ja joskus otamme yhteyttä esimerkiksi huoltoyhtiöön, riippuen siitä kenen vastuulle asia kuuluu.

Elina Häll painottaa myös, että on erittäin tärkeää, että vuokralaiset uskaltavat ja osaavat ottaa yhteyttä, kun jokin asia askarruttaa. Muuten voisi jäädä jokin isompi ongelma huomaamatta.

Yksi tarkkaavainen vuokralainen huomasi, että kylpyhuoneen ovenkarmin alareunasta tuli aina muutamia pisaroita vettä, kun hän kävi suihkussa. Kun ongelmaa tutkittiin tarkemmin, havaittiin, että vettä oli päässyt virheellisen asennuksen takia vuotamaan rakenteisiin. Koko kylpyhuone ja osa huoneiston lattiaa piti tehdä uusiksi. Mutta jos hän ei olisi ilmoittanut asiasta, olisi vahinko voinut levitä vielä laajemmalle.

Huoneistopalvelun työpäivien sisältö vaihtelee myös vuodenaikojen mukaan ja näin vuodenvaihteen jälkeen edessä on vuokratilastojen kokoaminen asiakkaille, veroilmoituksen täyttämisen tueksi. Vuokratilastot on laadittu siten, että niistä löytyvät kaikki tarvittavat tiedot verottajan 7H-lomakkeeseen. Anne on juuri käynyt asiakkaansa kanssa läpi vuoden aikana kertyneet laskut ja vuokratilaston.

Säilytämme kaikki kuitit ja laskut, jotta voimme lähettää ne asiakkaalle tai hänen verojuristilleen veroilmoituksen tekemistä varten.

Pitkäaikaiset vuokrasopimukset ovat vuokranantajalle taloudellisesti kaikkein tuottoisimpia ja se edellyttää toimivaa vuokrasuhdetta vuokralaisen kanssa. Leona toteaa, että vaikka Huoneistopalvelussa ajamme aina asiakkaan etua, on tärkeää myös huomioida vuokralaisen tarpeet.

Pitää muistaa, että asunto on vuokralaisen koti ja hänen toivotaan viihtyvän siellä mahdollisimman pitkään läpi eri elämänvaiheiden.

Elina kertoo, että Huoneistopalvelussa on harvoin kahta samanlaista työpäivää. Asiakkaiden ja vuokralaisten elämäntilanteet muuttuvat ja joskus vastaan voi tulla poikkeuksellisiakin yhteydenottoja.

Kerran vuokralainen otti yhteyttä ja pyysi tietoa talon rakennusvuodesta ja katon rakennusmateriaaleista. Hänelle oli tulossa kotiin käymään feng shui -sisustaja laittamaan asunnon feng shuit kuntoon. Etsin hänelle tarvittavat tiedot ja vuokralainen oli tyytyväinen.

Kiinnostuitko?

Ole meihin yhteydessä niin kerromme mielellämme lisää.

Anne Termonen
anne.termonen@premiumgroup.fi
puh.nro +358 20 730 0844

Leona Luukkonen
leona.luukkonen@premiumgroup.fi
puh.nro +358 40 668 8260

Elina Häll
elina.hall@premiumgroup.fi
puh.nro +358 40 774 3870

 

Seuraa meitä LinkedIn:issä